Το "δια ταύτα" για όποιον βαριέται να διαβάσει όλη την ιστορία: Δυναμόκλειδο σε ΟΛΑ τα σφιξίματα, ποτέ κόλλες εκτός από τα σημεία για τα οποία δίνει συγκεκριμένη οδηγία ο κατασκευαστής.
Η ιστορία:
-Μέρος 1ο, Γενάρης -
Το μηχανάκι μου είχε πιάσει σκουριές σε κάμποσες βίδες... Θες οι βροχές που έφαγε? Θες η αλμύρα του νησιού? Θες κακή ποιότητα? Τέλος πάντων, Η αρχή έγινε οταν θέλησα να αλλάξω τα χαλασμένα λάστιχα πάνω στα οποία κάθεται η σέλα. Η βίδες είχαν σκουριάσει και κολλήσει στο σκελετό, και βγήκαν στο μηχανουργείο που μου ξανάφτιαξε τα σπειρώματα.
Μετά απο αυτό, "ξυνόμουν" με τις σκουριασμένες βίδες, και κάποια στιγμή το Γενάρη, αποφάσισα να αλλάξω οτι βίδα είχε σκουριάσει, με ανοξείδωτη. Το Pro-Bolt, είχε όλες τις βίδες που ήθελα, σε ανοξείδωτο ατσάλι 316, εκτός ενός παξιμαδιού που το πήρα σε τιτάνιο... Έκατσα λοιπόν και άλλαξα καμιά 20αριά βίδες...
Πριν πιάσω τα κλειδιά, πριν καν παραγγείλω, είχα διαβάσει - πάντα έτσι κάνω, όταν φτάσει η στιγμή να κάνω κάτι, το μελετάω πρώτα...
Πέτυχα λοιπόν (και στο Pro-Bolt) το εξής: Οι βίδες "κολλάνε" στο παξιμάδι, είτε από υπερβολικό σφίξιμο, είτε από οξείδωση. Είναι πιθανών (και) στο ξεβίδωμα να χαλάσει το σπείρωμα. Και ειδικά αν η βίδα (αρσενικό) είναι πιο γερή από το παξιμάδι (θηλυκό) αυτό που θα χαλάσει είναι το παξιμάδι. Γιαυτό πήρα μαζί με τις βίδες, και μια κρέμα (γράσο?) που περιέχει χαλκό ενάντια στην οξείδωση και λιπαίνει το σπείρωμα, για να μην κολλήσει. - Η Pro-Bolt το λέει "anti-seize".
Και ώπ... αφου ξεβιδώθηκε δύσκολα, η βίδα της δεξιάς δαγκάνας βγήκε έτσι:

Ξεκάθαρα, πήρε μαζί αλουμίνιο από τη δαγκάνα... Και τώρα? Συνέχισα σα να μη συνέβαινε τίποτα, έβαλα (όπως σε όλες) λίγο χαλκούχο γρασάκι στην ανοξείδωτη και τη βίδωσα. Έσφιξε κανονικά, με τη ροπή που λέει η Guzzi. Όλα καλά λοιπών.
- Μέρος 2ο, Σεπτέμβρης -
Όλα καλά, μέχρι προχτές. Που άλλαξα λάστιχα. Ο λαστιχάς έβγαλε τις δαγκάνες για να βγάλει τη ρόδα. Του είπα το "κόλημα" μου με το δυναμόκλειδο, και να μή σφίξει καμία βίδα. Τις βίδες τις πέρασε εκείνος και τις έσφιξα εγώ, με δυναμόκλειδο. Και... το ταλαιπωρημένο σπείρωμα της δαγκάνας "κλότσησε" στα χέρια μου, πολύ πριν τα 50Nm που δίνει η Guzzi (όλες οι άλλες σφίχτηκαν κανονικά). Ξέρω οτι θα μπορούσα να φτιάξω το σπείρωμα σε μηχανουργείο. Αν όμως είναι ίδιας διαμέτρου δε θα το εμπιστεύομαι, αν είναι πιο φαρδύ, θα μπλέξω με διάσταση βίδας και τρύπας στο καλάμι... Μόλις παρήγγειλα νέα δαγκάνα λοιπόν. Πρώτη τιμή ο Stein 300+ = έμφραγμα, με περισσότερο ψάξιμο περίπου 250, τελικά την πέτυχα στο Harper's με 93!!! (ελπίζω να μού 'ρθει το κουτί και νά'χει μέσα τη σωστή δαγκάνα)
Και μια λεπτομέρεια... όταν είπα του λαστιχά τα περί δυναμόκλειδου, και περί λίπανσης των βιδών, μού'πε οτι αντιθέτως, στα σεμινάρια τους λένε να βάζουν loctite, ειδικά στις δαγκάνες...
Μετά και από αυτό, μήπως η φωτό που ανέβασα και η νέα μου δαγκάνα, οφείλεται σε σφίξιμο "όσο πάει" σε συνδυασμό με loctite σε βίδα που σκουριάζει? Μπορεί και όχι. Τα γιούρα όμως στις εποχές μας είναι δυσεύρετο είδος, και νομίζω ένας καλός τρόπος να κάνω οικονομία είναι να σφίγγω όπως λέει η Guzzi, με τις δυνάμεις που λέει η Guzzi και με loctιte ΜΟΝΟ εκεί που λέει η Guzzi.