Αποστολέας Θέμα: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα  (Αναγνώστηκε 61554 φορές)

BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« στις: Σεπτεμβρίου 18, 2014, 06:34:25 μμ »

Αποσυνδεδεμένος manos77

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 478
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100 truccata
Καλησπέρα σε όλους,
σκεφτηκα να ανοίξω αυτό το topic σχετικά με την Breva 1100 με σκοπό να συζητώνται όλα τα τεχνικά θέματα που αφορούν αυτό το μοντέλο. Το βρήκα πολύ καλό και χρήσιμο σε ξένα forums οπότε γιατί όχι κι εδώ...
Προβλήματα και λύσεις, συμβουλές και εμπειρίες. Οποιαδήποτε πληροφορία μαζευτεί εδώ είναι χρήσιμη, για τους σημερινούς κατόχους αλλά και τους μελλοντικούς. 
Το ίδιο καλό θα ήταν να γίνει και για τα υπόλοιπα μοντέλα, όποιος γουστάρει ας ξεκινήσει.

Μια που ξεκίνησα λοιπόν, ας βάλω ένα ληθαράκι.
Τις τελευταίες μέρες η breva μου ακινητοποιήθηκε λόγω μιας διαρροής λαδιού στο πίσω αμορτισερ.
Ευκαιρία λοιπόν να την κάνω φύλλο και φτερό και να την περιποιηθώ.

Μεταξύ των διαφόρων εργασιών καθαριότητας και συντήρησης δύο ήταν οι πιό σημαντικές:

1) Αλλαγή φίλτρου βενζίνης: στα 30.000χλμ που έχω τώρα το φίλτρο βενζίνης δεν είχε αλλαχτεί ποτέ!
Η αλλαγή ήταν σχετικά εύκολη. Ξεμοντάρισμα και άδειασμα ντεπόζιτου, ξεβίδωμα της μεταλλικής φλάντζας στο κάτω μέρος του και αμέσως έχουμε στα χέρια μας σε ενιαίο μπλόκ το φιλτρο, την τρομπα βενζίνης και το "φλοτερ" μέτρησης της στάθμης.

Η όψη του φιλτρου ήταν τραγική. Γκρι υγρό και μάυρα κομμάτια βγήκαν από μέσα...

Τέλος πάντων, ένα ανταλλακτικό φίλτρο (UFI 31.760.000) δύο σφηγκτιράκια και έτοιμο. Πολύ πιό απλό από ότι περίμενα.


2) Η δεύτερη εργασία που έκανα είναι ήταν να τσεκάρω το διάκενο μεταξύ αισθητήρα φάσης/στροφών και του ρότορα μέσα στονη κινητήρα.
Ο αισθητήρας φάσης βρίσκεται βιδωμένος πάνω στον κινητήρα, μεταξύ ψυγείου και αριστερού κυλίνδρου.
Η δουλειά του είναι μετράει της στροφές του κινητήρα και να μεταδίδει το σήμα στον εγκέφαλο ο οποίος βάσει αυτών κανονίζει τον ψεκασμό κτλ. Μια βλάβη στον αισθητήρα φάσης και απλά ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος.
Ο καθένας λοιπόν μπορεί να αντιληφθεί τη σημαντικότητα αυτού του εξαρτήματος.

Η μέτρηση των στροφών γίνεται ηλεκτρομαγνητικά διαβάζωντας τα "δοντάκια" του ρότορα που γυρίζει. Σε γενικές γραμμές όσο πιό κοντά βρίσκεται ο αισθητήρας στον ρότορα τόσο πιό ακριβής είναι η μέτρηση.
Σύμφωνα με τη guzzi το διάκενο πρέπει να είναι 0,5-0,7χιλιοστά.

Σε πολλές breva, κυρίως τα πρώτα μοντέλα όπως το δικό μου, το διάκενο του αισθητήρα είναι πολύ μεγαλύτερο με αποτέλεσμα ο αισθητήρας να μην διαβάζει σωστά. Ένα σύμπτωμα αυτού είναι τα πολλά σκασίματα απο την εξάτμιση, εμφανή κυρίως με aftermarket τελικό.

Στη δική μου λοιπόν ο αισθητήρας ήταν τοποθετημένος με δύο φλαντζάκια αλουμινίου συνολικού πάχους 1,5 χιλ. Χωρίς τα φλαντζάκια το διάκενο είναι 0,7-0,8. Ημουνα δηλαδή με διάκενο 2,2χιλ !

Ξανατοποθέτησα λοιπόν τον αισθητήρα σκέτο, με αλλαγή o-ring και λίγη φλαντζόκολα. Έκανα το σταυρό μου και έβαλα μπρός... Ευτυχώς όλα καλά. Οι μετρήσεις ήταν σωστές και ο ρότορας δεν "έφαγε" τον αισθητήρα.


Εντυπώσεις από την πρώτη βόλτα μετά από τις δύο παρεμβάσεις?
Ρελαντί πιό σταθερό και 500 στροφές πιό χαμηλά.
Πολύ καλύτερο τράβηγμα απο χαμηλά,
και το πιό σημαντικό, εξαφανίστηκαν τα πυράκια απο τον αριστερό κύλινδρο! Μπορώ πλέον να ανοίξω με 6η από της 2.000 στροφές και θα επιταχύνει γραμμικά χωρίς κομπιάσματα.

Γενικά είναι πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα και ακόμα δεν έχω κάνει την τελική ρύθμιση.

Προτείνω λοιπόν σε όλους να αλλάξουν το ρημαδοφίλτρο βενζίνης εάν δεν το έχουν κάνει ακόμα και να ελέγξουν τον αισθητήρα στροφών τους.

Ελπίζω να μην κούρασα, θα προσπαθήσω στα επόμενα ποστς να είμαι πιό περιληπτικός  ;D




 
Η Guzzi είναι ένα "ανθρώπινο" κατασκεύασμα του ανθρώπου. Τεχνητή νοημοσύνη σε δυο ρόδες!

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #1 στις: Σεπτεμβρίου 19, 2014, 12:10:08 μμ »

Αποσυνδεδεμένος Dakota

  • Συντονιστής
  • Hero Member
  • ****
  • Μηνύματα: 642
    • Του Μήτσου το Μπλοκάκι
  • Μοτοσυκλέτα: Buzuki.....
  • Πόλη: Θεσσαλονίκη
Για το φίλτρο βενζίνης επιβεβαιώνω και εγώ. Το άλλαξα στα 48.000 χλμ και άνοιξε στα 2 όταν βγήκε. Επίσης καθάρισα και τα 2 μπεκ και το μηχανάκι μετά από αυτό πετάει.

Επίσης αν φτάσετε τόσο βαθιά ρίξτε και ματιά στις πίπες των εσωτερικών μπουζί. Στο δικό μου η μια ήταν σπασμένη και δεν το είχα πάρει χαμπάρι.

Αυτό για τον αισθητήρα στροφών δεν το ήξερα θα το κοιτάξω.
Πιστεύω σε έναν αετό 2κυλινδρο εκ τους αέρος ψυχόμενων. www.tou-mitsou-to.blogspot.gr

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #2 στις: Σεπτεμβρίου 19, 2014, 07:56:59 μμ »

Αποσυνδεδεμένος guzzonord

  • Guzzisti
  • Full Member
  • **
  • Μηνύματα: 219
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: 1200 Sport
  • Πόλη: Nord
Μπράβο Μάνο για το θέμα.

Αυτό που λες για τα φυλλαράκια στον αισθητήρα το έχεις διασταυρώσει ότι πρέπει να βγουν;

Πως μέτρησες το διάκενο;

Γιατί τα έβαλε ο Λουίτζι;

Συνδρομή τέλος.

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #3 στις: Σεπτεμβρίου 20, 2014, 08:55:44 μμ »

Αποσυνδεδεμένος manos77

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 478
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100 truccata
SΟS, Edit στο παραπάνω ποστ μου: εχθές, ξεμοντάρισα πάλι τον αισθητήρα. Δεν είχα βάλει αρκετή φλαντζόκολλα και ίδρωνε λάδι.
Παρατήρησα ότι η μύτη του αισθητήρα ήταν ελαφρώς γρατζουνισμένη το οποίο σημαίνει πως κάποια στιγμή ήρθε σε επαφή με τον ρότορα. Προφανώς δεν μέτρησα σωστά ή δεν έλαβα υπ’όψην τις διαστολές των μετάλλων (μιλάμε για δέκατα του χιλιοστού!).
Παίρνω λοιπόν υπ’ όψην την «άνευ φλάντζας» ως σημείο μηδέν, και τοποθετώ το ένα φλαντζάκι, αυτό με πάχος 0.50 χιλ. Λίγη φλαντζόκολλα, καλά απλωμένη και τέλος. Όλα τέλεια, το αρχικό αποτέλεσμα παραμένει.

@guzzonord: Πολύ σωστά με ρωτάς αυτά που ρωτάς.
Να πω δυο πράγματα λοιπόν για αυτά που γράφω και θα γράψω.
Δεν είμαι ούτε μηχανικός μοτό ούτε ειδήμονας. Απλά γουστάρω να ψάχνομαι και να λερώνω τα χέρια μου, είναι η ψυχοθεραπεία μου.
Για τον λόγο αυτό ξεψαχνίζω όλα τα ιταλικά guzzo-φόρουμς σε αναζήτηση πληροφοριών και tips σχετικά με τη μοτό μου. Σε αυτά τα φορουμς γράφουνε και κάποιοι κορυφαίοι ιταλοί μηχανικοί (motoube, murri, guareschi) από αυτούς αντλώ πληροφορίες, τις δοκιμάζω στη μηχανή μου και μετά τις μοιράζομαι εδώ μαζί σας.
Το μακρινό 2013 είχα γράψει (στο άλλο φορουμ) για την αλλαγή του γνωστού σινεμπλόκ με αυτό από stelvio. Κανείς δεν έδωσε σημασία μέχρι που, ένα χρόνο μετά, με τις ευλογίες του Tάσου Oil & Fuel ξαφνικά όλοι έσπευσαν να το αντικαταστήσουν.

Κακά τα ψέματα, οι guzzi δεν είναι plug n’ play όπως οι japan, πρέπει να ασχοληθείς και εάν δεν ασχοληθείς μπορεί να σε απογοητεύσουν.
Σκοπός μου είναι να δημιουργηθεί ένας μίνι οδηγός χρήσης και βελτιστοποίησης της breva ώστε όλοι να μπορούν να την χαίρονται στο έπακρο. Η κάθε συμβολή είναι ευπρόσδεκτη!

@guzzonord n.2: Για να απαντήσω πιο συγκεκριμένα περί αισθητήρα.
Το σωστό διάκενο αναφέρεται στο service manual.
Το ότι πολλά brev-οϊδή βγήκαν από το εργοστάσιο με λάθος διάκενο μου το είπε μηχανικός (βλ. άνω), ο οποίος το τσεκάρει πλέον σε κάθε breva που μπαίνει στο μαγαζί του.
Τώρα το θέμα της μέτρησης…είναι ένα θέμα. Εγώ χρησιμοποίησα ένα παχύμετρο…βάθους. Μέτρησα την απόσταση κάρτερ-δόντι ρότορα και μετά τη σύγκρινα με τη μήκος του αισθητήρα. Τελικά όμως ο τρόπος που αναφέρεται στο service manual της breva 750 είναι πιο σωστός: τοποθετείς στη μύτη του αισθητήρα μια ροδέλα καθορισμένου πάχους (ιδανικά 0.5-0.7 χιλ). Βάζεις τον αισθητήρα μέσα μέχρι να πιάσει πάτο (τσόντα σκέτη σου λέω!). Με ένα φιλεράκι μετράς το διάκενο πλάκα αισθητήρα-κάρτερ και αμέσως έχεις τι πάχος φλαντζάκι πρέπει να βάλεις.

Σίγουρα κάποιος έμπειρος μηχανικός θα ξέρει να κάνει τη δουλειά σωστά. Αυτό υπάρχει σε όλα τα μοτόρια.
Η Guzzi είναι ένα "ανθρώπινο" κατασκεύασμα του ανθρώπου. Τεχνητή νοημοσύνη σε δυο ρόδες!

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #4 στις: Σεπτεμβρίου 28, 2014, 02:43:22 μμ »

Αποσυνδεδεμένος manos77

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 478
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100 truccata
Eπ’ ευκαιρία του νέου μέλους του φόρουμ και κατόχου Βreva lxar κάνω μια αναδρομή στην δική μου εμπειρία.
Είπαμε, τα guzzi είναι θέλουνε αγάπη και προδέρμ.

Τι θα έκανα λοιπόν εάν (ξανα)αγόραζα σήμερα την Βreva για να τη φέρω στα ίσια της και να έχω μια ευχάριστη και απροβλημάτιστη συμβίωση?

Ξεκινάω από το Α και το Ω, τα ελαστικά.
Δεν θα σταθώ στο ποια είναι τα καλύτερα ελαστικά για αυτή τη μηχανή. Είναι θέμα γούστου, αναγκών και άλλων παραγόντων. Ας μιλήσουν οι πιο έμπειροι στο θέμα.
Αυτό που θέλω να τονίσω είναι να έχουμε πάντα τη σωστή πίεση στα ελαστικά.
Πολύ μπανάλ το σχόλιο, το ξέρω, αλλά κάθε φορά εκπλήσσομαι με το πώς αλλάζει η συμπεριφορά αυτής της μηχανής όταν έχει τη σωστή πίεση στα λάστιχα. Είναι βαριά και γι’αυτό μάλλον ευαίσθητη στο συγκεκριμένο τομέα.
Η σωστή πίεση είναι 2,5 εμπρός και 2,8 πίσω, τουλάχιστον.


Μετά θα έκανα ένα καλό σέρβις και έλεγχο σε κάποια καίρια σημεία.

Αναλώσιμα
- Αλλαγή λαδιών, 3 λίτρα 10w60
- Αλλαγή φίλτρου λαδιού, Hiflo HF 551 ή UFI 23.287.00
- Αλλαγή βαλβολίνες, 75w140 GL-5, 600ml στο κιβώτιο και 300ml στον άξονα.
- Αλλαγή μπουζί, denso w20epru έξω και denso u24etr μέσα. Προτιμώ τα denso από τα ΝGK γιατί πιο αντοχής.
- Αλλαγή φίλτρο αέρος, καλό και οικονομικό είναι της ελληνικής DNA για  Aprilia Tuono. Μισή τιμή από τα αντίστοιχα KnN, BMC κτλ.
- Αλλαγή φίλτρου βενζίνης, UFI 31.760.00, το παλιό φίλτρο μισό πλαστικό μισό μεταλλικό είναι χάλια.
- Γενικός έλεγχος φρένων
- Αλλαγή υγρού του συμπλέκτη

Μηχανικά - Ηλεκτρονικά
- Αλλαγή του σινεμπλόκ της κόντρας του άξονα με αντίστοιχο από Stelvio. Αυτή η απλή και οικονομική ενέργεια, θα μειώσει δραματικά το φαινόμενο του on-off  και τον σχετικό θόρυβο. Μust.

- Έλεγχο στο διάκενο του αισθητήρα φάσης, η σωστή ανάγνωση των στροφών θα δώσει καλύτερη απόκριση, λιγότερα σκασίματα, χαμηλότερη θερμοκρασία κινητήρα.

- Καλός καθαρισμός των πεταλούδων. Όλα τα σύγχρονα guzzi είναι ευαίσθητα σε αυτό. Βρωμικές πεταλούδες μπορεί να είναι αιτία κακής λειτουργίας του κινητήρα. Οι πεταλούδες μπορούν να καθαριστούν και επάνω στον κινητήρα. Υπάρχουν διάφορα καθαριστικά σε σπρέι γι’αυτή τη δουλειά. Το καλύτερο όμως είναι να βγούν, για να καθαριστούν καλά σε κάθε τους σημείο. Δεν είναι και μια δουλειά που κάνεις κάθε μέρα. Αρκεί μια φορά κάθε 20.000χλμ. Μust.

- Ενημέρωση χάρτη. Πάτε σε μια Piaggio-Guzzi και ζητάτε να σας φορτώσουν το χάρτη BRV12 (αντίστοιχα BRV12abs για το μοντέλο με abs). Τι θα σας δώσει αυτό?
Πολύ καλύτερη απόκριση στο γκάζι, καλύτερο τράβηγμα παντού και κυρίως μεταξύ 3-4.000 στροφών, μειωμένο on-off.
Κάποια στιγμή σκεφτόμουνα «…γαμώτο, γιατί δεν πήρα το 1200…» Μετά τον νέο χάρτη σταμάτησα να το σκέφτομαι. Θεωρώ και αυτό ως must.

- Μετά από όλες τις παραπάνω εργασίες το μενού πρέπει να κλείσει με:  ρύθμιση βαλβίδων, σωστό μπαλατζάρισμα των πεταλούδων, ρύθμιση του ρελαντί και μηδενισμό του tps. Αν δεν γίνουν αυτά απλά δεν κάναμε τίποτα.

Ηλεκτρικά
Το big block μοτέρ για να πάρει μπρος θέλει ουκ ολίγη ενέργεια. Και εάν η μπαταρία είναι σωστά διαστασιολογημένη το ίδιο δεν ισχύει με την καλωδίωση η οποία είναι λεπτή και κακής ποιότητας με αποτέλεσμα εδώ κι εκεί να υπάρχουν σοβαρές πτώσεις τάσης. Τα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι κυρίως δύο:

Ελλιπής φόρτιση της μπαταρίας: Είναι εύκολο να το δει κανείς από τη σχετική ένδειξη στο LCD. Εάν σε λειτουργία δείχνει κάτω από 13,5 V τότε η μπαταρία δεν φορτίζει σωστά με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να μείνει. Τι κάνουμε λοιπόν?
Οι αιτίες άρα και οι λύσεις μπορεί να είναι διάφορες. Πριν σκεφτούμε τα χειρότερα ας φτιάξουμε τα εύκολα.
α. Καθαρίζουμε πολύ καλά τους πόλους τις μπαταρίας και τους αντίστοιχους ακροδέκτες των καλωδίων, μέχρι να λάμψουν. Τέλος σφίγγουμε πολύ καλά, με κλειδί και όχι απλά κατσαβίδι. Περιοδικά επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία.
β. Κάτω απ΄τη σέλα υπάρχουν δύο ασφάλειες 30Α άπο τις οποίες φεύγουν δύο κόκκινα καλώδια. Το ένα καταλήγει στο + της μπαταρίας και το δεύτερο καταλήγει σε ένα φις. Πρώτα έβγαλα και καθάρισα καλά τις ασφάλειες μέχρι να γυαλίσουν. Τις ξαναβάζω και κοιτάω το καντράν: είχα κερδίσει 0.5V !!!
Μετά παρατήρησα ότι το ένα απ’τα δύο κόκκινα καλώδια έκαιγε, πράγμα το οποίο σημαίνει υψηλή αντίσταση, άρα πτώση τάσης. Παίρνω λοιπόν και τα αλλάζω τα δύο καλώδια με μεγαλύτερης διαμέτρου, την ασφαλειοθήκη και το φις με καλύτερης ποιότητας. Από τότε το καντράν δείχνει πλέον 13,7-13,9 (από 12,9 που ήταν πριν) και δεν έχω ξαναμείνει από μπαταρία.

Ελλιπής εκκίνηση με ζεστό κινητήρα: ένα πολύ σύνηθες φαινόμενο είναι να μην παίρνει μπρος ο κινητήρας όταν είναι ζεστός. Η αιτία φαίνεται να είναι ένα λεπτό μαύρο καλωδιο που δίνει εντολή στη μίζα. Υπάρχει στο internet ένα κιτάκι έτοιμο που λύνει το πρόβλημα. Εμένα δεν μου παρουσιάστηκε ποτέ αλλά έβαλα το κιτάκι προληπτικά.


Όλες οι παραπάνω εργασίες φαίνονται πολλές αλλά για ένα καλό μάστορα είναι μια μέρα δουλειά. Αξίζει τον κόπο να γίνουν, χωρίς τσιγκουνιές. Αν έχω ξεχάσει κάτι συμπληρώστε!
Η Guzzi είναι ένα "ανθρώπινο" κατασκεύασμα του ανθρώπου. Τεχνητή νοημοσύνη σε δυο ρόδες!

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #5 στις: Σεπτεμβρίου 28, 2014, 03:55:30 μμ »

Αποσυνδεδεμένος SPONT

  • Guzzisti
  • Hero Member
  • **
  • Μηνύματα: 885
  • carpe throttle--anima guzzista
  • Μοτοσυκλέτα: στελλα,σουγκαρ,δημητρα
μπραβο μανο

αν και  ησουν αναλυτικότατος


να προσθεσω


αλλαγη λαδιων στο μπροστινο


φλαντζες κεφαλων  ελληνικες,πιο ενισχυμενες , από το γνωστο υπογειο της φαληρου


και έναν ενισχυτή μιζας κατω από την σελα σε περιπτωση που μουλαρωσει και δεν ανταποκριθεί με το παχυτερο καλωδιο που ορθως προτεινει ο μανος

guzziholic

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #6 στις: Σεπτεμβρίου 28, 2014, 04:03:53 μμ »

Αποσυνδεδεμένος asotosios

  • Guzzisti
  • Hero Member
  • **
  • Μηνύματα: 1097
  • Τρείς & Ο Κούκος στο Θεατρο της Πραβίου 21...!!!
Βασικό στα μεγάλα moto guzzi ειναι η συχνή χρηση τους...
Αυτο ισχύει σε ολα το μηχανήματα...η αχρησία τους κάνει πολυ μεγάλο κακό...πόσο μάλλον σε ενα μηχανακι που για να φορτίσει μπαταρία δεν αρκούν 5 γκαζιες και σβήσιμο...
Λέσχη περιήγησης (οχι απαραίτητα με μοτοσυκλέτας βάζουμε και βανακι...) και φωτογραφίας...Πραβιου 21 Ρουφ...!!!

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #7 στις: Σεπτεμβρίου 29, 2014, 04:34:43 μμ »

Αποσυνδεδεμένος lxar

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 259
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100
  • Πόλη: Σέρρες
Eπ’ ευκαιρία του νέου μέλους του φόρουμ και κατόχου Βreva lxar κάνω μια αναδρομή στην δική μου εμπειρία.
Είπαμε, τα guzzi είναι θέλουνε αγάπη και προδέρμ.

Τι θα έκανα λοιπόν εάν (ξανα)αγόραζα σήμερα την Βreva για να τη φέρω στα ίσια της και να έχω μια ευχάριστη και απροβλημάτιστη συμβίωση?

Ξεκινάω από το Α και το Ω, τα ελαστικά.
Δεν θα σταθώ στο ποια είναι τα καλύτερα ελαστικά για αυτή τη μηχανή. Είναι θέμα γούστου, αναγκών και άλλων παραγόντων. Ας μιλήσουν οι πιο έμπειροι στο θέμα.
Αυτό που θέλω να τονίσω είναι να έχουμε πάντα τη σωστή πίεση στα ελαστικά.
Πολύ μπανάλ το σχόλιο, το ξέρω, αλλά κάθε φορά εκπλήσσομαι με το πώς αλλάζει η συμπεριφορά αυτής της μηχανής όταν έχει τη σωστή πίεση στα λάστιχα. Είναι βαριά και γι’αυτό μάλλον ευαίσθητη στο συγκεκριμένο τομέα.
Η σωστή πίεση είναι 2,5 εμπρός και 2,8 πίσω, τουλάχιστον.


Μετά θα έκανα ένα καλό σέρβις και έλεγχο σε κάποια καίρια σημεία.

Αναλώσιμα
- Αλλαγή λαδιών, 3 λίτρα 10w60
- Αλλαγή φίλτρου λαδιού, Hiflo HF 551 ή UFI 23.287.00
- Αλλαγή βαλβολίνες, 75w140 GL-5, 600ml στο κιβώτιο και 300ml στον άξονα.
- Αλλαγή μπουζί, denso w20epru έξω και denso u24etr μέσα. Προτιμώ τα denso από τα ΝGK γιατί πιο αντοχής.
- Αλλαγή φίλτρο αέρος, καλό και οικονομικό είναι της ελληνικής DNA για  Aprilia Tuono. Μισή τιμή από τα αντίστοιχα KnN, BMC κτλ.
- Αλλαγή φίλτρου βενζίνης, UFI 31.760.00, το παλιό φίλτρο μισό πλαστικό μισό μεταλλικό είναι χάλια.
- Γενικός έλεγχος φρένων
- Αλλαγή υγρού του συμπλέκτη

Μηχανικά - Ηλεκτρονικά
- Αλλαγή του σινεμπλόκ της κόντρας του άξονα με αντίστοιχο από Stelvio. Αυτή η απλή και οικονομική ενέργεια, θα μειώσει δραματικά το φαινόμενο του on-off  και τον σχετικό θόρυβο. Μust.

- Έλεγχο στο διάκενο του αισθητήρα φάσης, η σωστή ανάγνωση των στροφών θα δώσει καλύτερη απόκριση, λιγότερα σκασίματα, χαμηλότερη θερμοκρασία κινητήρα.

- Καλός καθαρισμός των πεταλούδων. Όλα τα σύγχρονα guzzi είναι ευαίσθητα σε αυτό. Βρωμικές πεταλούδες μπορεί να είναι αιτία κακής λειτουργίας του κινητήρα. Οι πεταλούδες μπορούν να καθαριστούν και επάνω στον κινητήρα. Υπάρχουν διάφορα καθαριστικά σε σπρέι γι’αυτή τη δουλειά. Το καλύτερο όμως είναι να βγούν, για να καθαριστούν καλά σε κάθε τους σημείο. Δεν είναι και μια δουλειά που κάνεις κάθε μέρα. Αρκεί μια φορά κάθε 20.000χλμ. Μust.

- Ενημέρωση χάρτη. Πάτε σε μια Piaggio-Guzzi και ζητάτε να σας φορτώσουν το χάρτη BRV12 (αντίστοιχα BRV12abs για το μοντέλο με abs). Τι θα σας δώσει αυτό?
Πολύ καλύτερη απόκριση στο γκάζι, καλύτερο τράβηγμα παντού και κυρίως μεταξύ 3-4.000 στροφών, μειωμένο on-off.
Κάποια στιγμή σκεφτόμουνα «…γαμώτο, γιατί δεν πήρα το 1200…» Μετά τον νέο χάρτη σταμάτησα να το σκέφτομαι. Θεωρώ και αυτό ως must.

- Μετά από όλες τις παραπάνω εργασίες το μενού πρέπει να κλείσει με:  ρύθμιση βαλβίδων, σωστό μπαλατζάρισμα των πεταλούδων, ρύθμιση του ρελαντί και μηδενισμό του tps. Αν δεν γίνουν αυτά απλά δεν κάναμε τίποτα.

Ηλεκτρικά
Το big block μοτέρ για να πάρει μπρος θέλει ουκ ολίγη ενέργεια. Και εάν η μπαταρία είναι σωστά διαστασιολογημένη το ίδιο δεν ισχύει με την καλωδίωση η οποία είναι λεπτή και κακής ποιότητας με αποτέλεσμα εδώ κι εκεί να υπάρχουν σοβαρές πτώσεις τάσης. Τα προβλήματα που παρουσιάζονται είναι κυρίως δύο:

Ελλιπής φόρτιση της μπαταρίας: Είναι εύκολο να το δει κανείς από τη σχετική ένδειξη στο LCD. Εάν σε λειτουργία δείχνει κάτω από 13,5 V τότε η μπαταρία δεν φορτίζει σωστά με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να μείνει. Τι κάνουμε λοιπόν?
Οι αιτίες άρα και οι λύσεις μπορεί να είναι διάφορες. Πριν σκεφτούμε τα χειρότερα ας φτιάξουμε τα εύκολα.
α. Καθαρίζουμε πολύ καλά τους πόλους τις μπαταρίας και τους αντίστοιχους ακροδέκτες των καλωδίων, μέχρι να λάμψουν. Τέλος σφίγγουμε πολύ καλά, με κλειδί και όχι απλά κατσαβίδι. Περιοδικά επαναλαμβάνουμε τη διαδικασία.
β. Κάτω απ΄τη σέλα υπάρχουν δύο ασφάλειες 30Α άπο τις οποίες φεύγουν δύο κόκκινα καλώδια. Το ένα καταλήγει στο + της μπαταρίας και το δεύτερο καταλήγει σε ένα φις. Πρώτα έβγαλα και καθάρισα καλά τις ασφάλειες μέχρι να γυαλίσουν. Τις ξαναβάζω και κοιτάω το καντράν: είχα κερδίσει 0.5V !!!
Μετά παρατήρησα ότι το ένα απ’τα δύο κόκκινα καλώδια έκαιγε, πράγμα το οποίο σημαίνει υψηλή αντίσταση, άρα πτώση τάσης. Παίρνω λοιπόν και τα αλλάζω τα δύο καλώδια με μεγαλύτερης διαμέτρου, την ασφαλειοθήκη και το φις με καλύτερης ποιότητας. Από τότε το καντράν δείχνει πλέον 13,7-13,9 (από 12,9 που ήταν πριν) και δεν έχω ξαναμείνει από μπαταρία.

Ελλιπής εκκίνηση με ζεστό κινητήρα: ένα πολύ σύνηθες φαινόμενο είναι να μην παίρνει μπρος ο κινητήρας όταν είναι ζεστός. Η αιτία φαίνεται να είναι ένα λεπτό μαύρο καλωδιο που δίνει εντολή στη μίζα. Υπάρχει στο internet ένα κιτάκι έτοιμο που λύνει το πρόβλημα. Εμένα δεν μου παρουσιάστηκε ποτέ αλλά έβαλα το κιτάκι προληπτικά.


Όλες οι παραπάνω εργασίες φαίνονται πολλές αλλά για ένα καλό μάστορα είναι μια μέρα δουλειά. Αξίζει τον κόπο να γίνουν, χωρίς τσιγκουνιές. Αν έχω ξεχάσει κάτι συμπληρώστε!
Πςςςςς ευαγγέλιο!
Θα τα διαβάσω πολλές φορές αυτά και σιγά σιγά θα γίνουν όλα. Προς το παρόν απολαμβάνω το κεφαλογύρισμα( πού και να μουν 20. Οκ, στα 20 δεν θα έπαιρνα Guzzi βέβαια, χαχαχα). Χτες με σταμάτησε παλιός μου καθηγητής στο Λύκειο, ο οποίος κυκλοφορεί με Vstrom(είπαμε, η "αγαπημένη" μου μηχανή) για να το χαζέψει. Σε μια πολη γεμάτη Fazer, Z και TDM ε είναι ωραίο να ξεχωρίζεις σαν τη Bambina μέσα στις Yoko...

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #8 στις: Σεπτεμβρίου 29, 2014, 05:16:26 μμ »

Αποσυνδεδεμένος manos77

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 478
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100 truccata
Η πλάκα είναι όταν σε σταματάνε οι παπούδες "...τι είν'τούτο? Μοτο Κούζι? είχα κι εγώ ένα τέτοιο στα νιάτα μου..."  :)
Η Guzzi είναι ένα "ανθρώπινο" κατασκεύασμα του ανθρώπου. Τεχνητή νοημοσύνη σε δυο ρόδες!

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #9 στις: Σεπτεμβρίου 29, 2014, 08:58:16 μμ »

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzisti
  • Full Member
  • **
  • Μηνύματα: 101
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Griso 1100
  • Πόλη: Μυτιλήνη
Η πλάκα είναι όταν σε σταματάνε οι παπούδες "...τι είν'τούτο? Μοτο Κούζι? είχα κι εγώ ένα τέτοιο στα νιάτα μου..."  :)


Off-Topic, αλλά δε φταίω...





Σε αυτή την εκδρομή, το δικό μου ούτε να το φτύσουν δε γύρναγαν...  :'(

@manos: Εξαιρετικό, με μόνη διαφορά στις βαλβολίνες, ισχύει και για Griso, τουλάχιστον το 1100
il capo dei bravi

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #10 στις: Σεπτεμβρίου 30, 2014, 03:13:24 μμ »

Αποσυνδεδεμένος lxar

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 259
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100
  • Πόλη: Σέρρες
Ερώτηση: Το τζαμάκι στον πίνακα οργάνων είναι κάπως θαμπό. Θα ήθελα να το δω να γυαλίζει. Υπάρχει τρόπος, μέσο, πατέντα χωρίς να το σφάξουμε;

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #11 στις: Σεπτεμβρίου 30, 2014, 03:22:42 μμ »

Αποσυνδεδεμένος manos77

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 478
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100 truccata
Δοκίμασε με οδοντόκρεμα (λευκή κατά προτίμιση). Βάζεις και τρίβεις με το δάχτυλο. Κάντο δύο τρείς φορές.
Η Guzzi είναι ένα "ανθρώπινο" κατασκεύασμα του ανθρώπου. Τεχνητή νοημοσύνη σε δυο ρόδες!

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #12 στις: Σεπτεμβρίου 30, 2014, 03:40:12 μμ »

Αποσυνδεδεμένος lxar

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 259
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100
  • Πόλη: Σέρρες
Να καλύψω τα δαχτυλίδια του περιγράμματος με χαρτοταινία ή δεν θα χουν πρόβλημα;

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #13 στις: Σεπτεμβρίου 30, 2014, 09:36:58 μμ »

Αποσυνδεδεμένος ο αχαριστος

  • Guzzisti
  • Hero Member
  • **
  • Μηνύματα: 815
  • Guzzi 100% lover
βάλε μια-δυο φορές και αν δεν δείς διαφορά την υπόλοιπη κράτα την για τα ασημικά ;D
Αξιοπερίεργο είναι το να μπορεί ο καθένας με ευκολία να αναφέρει πόσα υπάρχοντα έχει και να μήν μπορεί να αναφέρει πόσους φίλους έχει.

Απ: BREVA 1100 - τεχνικά θέματα
« Απάντηση #14 στις: Οκτωβρίου 07, 2014, 03:19:02 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Fotis

  • Guzzisti
  • Full Member
  • **
  • Μηνύματα: 167
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 850, v35ii
  • Πόλη: Ροδος- Αθήνα
Υποθέτω πως τα παραπάνω ισχύουν και για την 850, επειδή αντιμετωπίζω κάποια θέματα (υπερβολικός θόρυβος στον άξονα ή στο κιβώτιο, μεγάλη κατανάλωση)