Αποστολέας Θέμα: Όχι άλλο κάρβουνο (Griso 1100)  (Αναγνώστηκε 837 φορές)

Όχι άλλο κάρβουνο (Griso 1100)
« στις: Φεβρουαρίου 12, 2017, 07:58:06 μμ »

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzisti
  • Full Member
  • **
  • Μηνύματα: 101
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Griso 1100
  • Πόλη: Μυτιλήνη
Για οικονομία χρόνου, δεν θα γράψω το λόγο που με έκανε να αρχίσω να ασχολούμαι και να ψάχνω, θα γράψω τι βρήκα, και πως επηρεάζονται οι τεχνικές διεργασίες με τη σειρά που συμβαίνουν.

Λοιπόν, το μηχανάκι μου είχε 4 προβλήματα:
1- Απ'ότι έμαθα πρόσφατα, το τεράστιο κάρτερ μου χωράει υπερβολικά πολύ λάδι, και η σωστή στάθμη θα πρέπει να είναι στο 1/4 του δείκτη. Το παραπανίσιο που έβαζα κρατώντας τη στάθμη πάνω απο το 1/2 του δείκτη, ή (όπως γράφει το maual) κοντά στο max, κατέληγε στο κουτί του φίλτρου αέρα.
2-Το σωληνάκι αποστράγγισης λαδιού κάτω απο το φιλτοκούτι είχε ξεραθεί και σπάσει. Αποτέλεσμα, ο κινητήρας τραβούσε αέρα (και σκόνη) απο την ανοικτή τρύπα, και μάλιστα σε όχι αμελητέα ποσότητα, μιας που η τρύπα είναι μετά το φίλτρο αέρα. Ο αέρας που έμπαινε δεν άφηνε να βγεί το λάδι απο τις αναθυμιάσεις και το παραπανίσιο που ξερνούσε ο κινητήρας, οπότε αέρας λάδι και (όποια) σκόνη παίρναν το δρόμο προς τις πεταλούδες...
3- ...οι οποίες πεταλούδες - σώματα γκαζιού ΔΕΝ ήταν μπαλανσαρισμένα. Ανακάλυψα οτι τουλάχιστον για το Griso, στο μπαλανσάρισμα, ανοίγεται αν χρειάζεται, μόνο η βίδα bypass αέρα σε ΕΝΑ σώμα, αυτό με τη μεγαλύτερη υποπίεση. Στο άλλο σώμα η βίδα μένει κλειστή. Στο δικό μου ήταν ανοικτές και οι δύο βίδες, άρα το μπαλανσάρισμα ήταν λάθος.
4- Υπάρχει μια κατασκευαστική ατέλεια στη φωλιά του αισθητηρίου θερμοκρασίας του κινητήρα. Η άκρη του αισθητηρίου (που κάνει τη μέτρηση) δεν κάνει καλή επαφή στον πάτο της φωλιάς, με αποτέλεσμα ο εγκέφαλος να μην "ξέρει" την πραγματική θερμοκρασία του κινητήρα, "νομίζοντας" ότι είναι πιο κρύος απο ότι πραγματικά είναι, και να δίνει σχεδόν πάντα πλουσιότερο μείγμα απο ότι πρέπει.

Μέχρι στιγμής έχω βρει, ως αποτέλεσμα των 4ων αυτών προβλημάτων:
α- Λάδι-μάκα στις πεταλούδες
β- Λάδι-μάκα μέσα στη βαλβίδα που ρυθμίζει το ρελαντί με το stepper motor (έπαιζε συνέχεια απο 0 μέχρι 170 αν θυμάμαι καλά, το είδα με το sacnm5x).
γ- Μαύρη μάκα (καρβουνιασμένη?) απο όσο κατάφερα να δω, στους λαιμούς εισαγωγής, στις βαλβίδες, και στα πιστόνια
δ- Μπουζί με ΠΟΛΥ μαυρίλα. Τόσο που νομίζω ότι ήταν ο λόγος που ο εγκέφαλος έδειχνε βλάβες πηνίων ανάφλεξης οι οποίες "έφευγαν" μόνες τους - (βραχυκυκλώματα στα μπουζί?)
ε- Η ίδια μαυρίλα-καρβουνίλα μαζεύτηκε και στο αισθητήριο οξυγόνου (λάμδα). Αυτό υποτίθεται ότι αφού ζεσταθεί, δίνει σήμα που εναλλάσσεται διαρκώς ανάμεσα στα 0,1V (φτωχό μείγμα) και 0,9V (πλούσιο μείγμα). - Το δικό μου, αν και το καθάρισα, δίνει κάτι ελάχιστες τιμές περίπου 0,05. Προφανώς, δεν μπορεί να καθαριστεί μέσα, βαθιά, εκεί που είναι η μεμβράνη απο οξείδιο (του ζιρκονίου νομίζω?) Έτσι λοιπόν, ο εγκέφαλος νομίζει ότι το μείγμα είναι φτωχό και δίνει περισσότερο καύσιμο, οπότε εμφανίζονται ακόμα περισσότερες καρβουνίλες που κάθονται στο αισθητήριο... άμα αρχίσει να βρομίζει, γίνεται φαύλος κύκλος, μέχρι που αχρηστεύεται.

Μέχρι τώρα έχω φτιάξει τα εύκολα:
- Ξήλωσα και καθάρισα τα σώματα
- Καθάρισα και τη βαλβίδα του stepper (με λειτουργία κινητήρα, καθαριστικό καρμπιρατέρ στο σωληνάκι απο το οποίο τραβάει αέρα απο το φιλτροκούτι, μέχρι να κρατάει ρελαντί χωρίς να παίζει τρελά, συνήθως είναι σταθερά στο 50).
- Έβαλα ένα σωληνάκι 6mm στην αποστράγγιση κάτω απο το φιτροκούτι και το δίπλωσα στην κάτω άκρη για να μη τραβάει αέρα. Προσωρινή λύση, θα σκάσει και αυτό (αλφαδολάστιχο) πρέπει να βρω σωληνάκι μαλακό σιλικόνης.
- Μπαλανσάρισα προσωρινά τα σώματα. Δε μου πήγε καλά, χρησιμοποίησα λάδι σε αλφαδολάστιχο, μέχρι να ανεβοκατέβουν οι στάθμες το αλφαδολάστιχο κόντεψε να λιώσει... Θα το κάνω σωστά όταν θα έχω το σωστό εργαλείο (και θα αναφέρω σχετικώς) - φυσικά έκανα reset στο TPS (με το scanm5x)
- Έβαλα δυο σταγόνες θερμοαγώγιμης κρέμας, (υπόλοιπο απο αλλαγή επεξεργαστή σε PC) στην άκρη του αισθητήρα θερμοκρασίας κινητήρα. Ίσα - ίσα ώστε ξαναβγάζοντας τον να δω ότι έχει "λερωθεί" ο πάτος της φωλιάς. Δεν ήθελα να βάλω πολύ, μη γίνει καμιά ζημιά λόγω διαστολών, έτσι και αλλιώς, η φωλιά είναι πλαστική (σπάει?) ενώ ο πάτος της μπρούτζινος. Η θερμοκρασία που ενδιαφέρει είναι στον πάτο, κοντά στον κύλινδρο, και όχι στα πλάγια στα πτερύγια ψύξης... Και αυτό όμως θα το ξανακοιτάξω την επόμενη φορά που θα σηκώσω το ντεπόζιτο, αμφιβάλω για την κρέμα, οι επεξεργαστές δουλεύουν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες. Αν την βρω καμένη/στεγνή, θα βάλω κρέμα χαλκού, αυτή που χρησιμοποιείται για να μην "κολλάνε" τα σπειρώματα. Πάντως έκανε δουλειά, η θερμοκρασία που βλέπει η ECU είναι τουλάχιστον 20 βαθμούς ψηλότερη, και η απόκριση της μέτρησης είναι πολύ πιο γρήγορη.
- Ρύθμισα το CO trim στο -10, δηλαδή "έκοψα" 100ms απο τον ψεκασμό, μπας και δεν είναι υπερβολικά πλούσιο το μείγμα μέχρι να αλλάξω το αισθητήριο οξυγόνου. Το βρήκα στις 65£ (αντι 175€) - στο ίδιο μαγαζί που έχει τα μέσα μπουζί με 11£

Σκέφτομαι οτι πριν αλλάξω το αισθητήριο, θα πρέπει να καθαρίσω την κάπνα απο τις εξατμίσεις, μη πάει αδιάβαστο το καινούργιο με το καλημέρα...
Για τη μάκα στις βαλβίδες και τα πιστόνια, θα χρησιμοποιώ αυτά τα καθαριστικά πρόσθετα βενζίνης που κυκλοφορούν, ελπίζοντας ότι κάποτε ίσως βελτιωθεί κάπως η κατάσταση.

Αυτό που δεν ξέρω, είναι το τι γίνεται στον καταλύτη... Δεν είναι βουλωμένος, τουλάχιστον όχι εντελώς, βγαίνουν ακόμα αέρια απο την εξάτμιση... Θέλω να ξέρω?

 :embar: Το μεγάλο λάθος μου:
Τόσα χρόνια, ποτέ δεν είχα δει τα μπουζί. Μα ΠΟΤΕ. Θα μπορούσαν να είχαν προληφθεί πολλά...
il capo dei bravi

Απ: Όχι άλλο κάρβουνο (Griso 1100)
« Απάντηση #1 στις: Φεβρουαρίου 13, 2017, 12:39:48 μμ »

Αποσυνδεδεμένος carcano

  • Συντονιστής
  • Hero Member
  • ****
  • Μηνύματα: 2235
  • Terminator
  • Μοτοσυκλέτα: Moto Guzzi V8
Λογικα δουλεύοντας πλούσιο
και με τοσες επικαθίσεις δεν θα πηγαινε και βημα το μοτερ....


Τουλαχιστον τωρα ξερεις που βρίσκεσαι...

δες για ετοιμες λυσεις απο νεότερα μοντελα που ισως εχει λυθει το προβλημα εργοστασιακά.
Keep riding.

Απ: Όχι άλλο κάρβουνο (Griso 1100)
« Απάντηση #2 στις: Φεβρουαρίου 13, 2017, 02:46:00 μμ »

Αποσυνδεδεμένος manos77

  • Guzzisti
  • Sr. Member
  • **
  • Μηνύματα: 478
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100 truccata
DonRodrigo μη σκας, κάλλιο αργά παρά ποτέ.

Η σωστή μέθοδος για τα μοντέλα CARC περιγράφεται απο τον κ. Pete Roper εδώ:

http://www.grisoghetto.com/t390-throttle-body-balancing

Firstly close both of the air bleeds on the throttle bodies. These are, in the 1100's in the outside of the throttle body underneath in one of the 'Tubes' cast into the body itself, I think its the rearward one but I don't have a bike handy right now. It needs a small, flat bladed screwdriver. On the 1200's it is a 5mm Allen key 'Tube' right on the inside of the TB facing down as well. Its a bit of bugger to get to but its not really a big deal.

Once these are closed and you've removed the screws from the inlet manifolds or disconnected the suck hoses for the charcoal can on US bikes start the bike and warm it up. You can connect your scan tool/Guzzidiag while its warming up.

Once its above 60*C you can hold the throttle open so that the engine is spinning about 3,500-4,000 RPM and check the balance with your manometer. If the depression is unequal on both sides use the screw on the bell-crank adjuster on the LH TB, NOT the linkage rod to adjust the balance at that engine speed. Once it is balanced at 3.5-4.0K let it off the throttle and kill the engine.

Fire up Guzzidiag and connect. Go to the 'Measurements' page and check the TPS setting. If you have had to use the bell crank screw to balance at high speed the chances are the TPS will be out.

Choose 'Actors', follow the prompts and do a TPS re-set, then go back to 'Measurements' and the TPS reading should flick to 4.6 for an 1100/1200 2VPC bike and 4.8 for a 4VPC machine.

Re-start your engine and look at the manometer. Whichever side has the highest manifold depression use the air bleed on that side to lower it until both sides are running identically.

Disconnect everything and re-install the manifold plugs or reconnect the charcoal canister suck tubes.

Job done. It really is a delightfully simple procedure. Much, much easier than most carburettors!



Όσον αφορά την αισθητήρα θερμοκρασίας, πράγματι είναι πολύ σημαντικός. Εμένα είχε ραγίσει η πλαστική φωλιά και εκτός την κακή λειτουργία έκαιγε 10l/100.

Πάντως ο αισθητήρας θερμοκρασίας δεν πρέπει να ακουμπάει στον πάτο της φωλιάς, το φυσιολογικό είναι να υπάρχει απόσταση.
Επειδή όμως ο αισθητήρας αυτός είναι γεννημένος για να μετράει θερμοκρασία νερού (αυτοκινητάδικος) η πρόσθεση μικρής ποσότητας κάποιου "υγρού" στοιχείου βοηθάει στην ταχύτερη απόκριση στη μέτρηση. Θα σου συνηστούσα να μην βάλεις θερμοαγώγιμη πάστα γιατί σε πολύ ψηλές θερμοκρασίες θα ξεραθεί. Πάρε από χρωματοπωλείο ή από κάνα φρενάδικο λίγη πάστα χαλκού (http://www.autotec.gr/liqui-moly-copper-paste-pasta-halkou-100-gr.html) και γεμισε την πατούρα στην άκρη του αισθητήρα. Μην βάλεις περισσότερο γιατι με τη διαστολή θα σπάσει η φωλιά (παθών).

Αυτά προς το παρόν.



Η Guzzi είναι ένα "ανθρώπινο" κατασκεύασμα του ανθρώπου. Τεχνητή νοημοσύνη σε δυο ρόδες!

Απ: Όχι άλλο κάρβουνο (Griso 1100)
« Απάντηση #3 στις: Φεβρουαρίου 14, 2017, 11:01:34 πμ »

Αποσυνδεδεμένος Dakota

  • Συντονιστής
  • Hero Member
  • ****
  • Μηνύματα: 644
    • Του Μήτσου το Μπλοκάκι
  • Μοτοσυκλέτα: Buzuki.....
  • Πόλη: Θεσσαλονίκη
Και το δικό μου είχε κάποια από αυτά τα θέματα και για αυτό έκαιγε και ένα σκασμό βενζίνη.
Πιστεύω σε έναν αετό 2κυλινδρο εκ τους αέρος ψυχόμενων. www.tou-mitsou-to.blogspot.gr

Απ: Όχι άλλο κάρβουνο (Griso 1100)
« Απάντηση #4 στις: Μαρτίου 13, 2017, 02:58:42 μμ »

Αποσυνδεδεμένος Fotis

  • Guzzisti
  • Full Member
  • **
  • Μηνύματα: 167
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 850, v35ii
  • Πόλη: Ροδος- Αθήνα
Χαιρετώ κόσμε...

Για να μην ανοίγω καινούργιο τόπικ θα ήθελα να μου πει κάποιος πως και με ποιον τρόπο μπορούμε να ελέγξουμε το speed sensor του Griso στον πισω τροχό. Επειδή εδώ έβρεχε σαν που...  :icon2_furious: :icon2_furious: 6μέρες σερί Τσαμπικοβροχή (για όποιον ξέρει :icon2_hehe: :icon2_hehe:) σήμερα που άναψα έβγαλε Service και καθόλου μέτρηση χιλιομέτρων. Έκανα ελεγχο ECU, μηδένισα DASHBOARD ERRORS και έκανα RESET SERVICE warning. Αλλά εκεί το ρημάδι δεν...

Υπάρχει περίπτωση να το βγάλω και να βρώ μια ιδέα να το στεγνώσω- μονώσω ή πάμε για stein dinse ?

Δεν έχω ξεμοντάρει ακόμα τίποτα... απλά κοίταξα το service manual του.

Υ.Γ. Ενημερωτικά η μηχανή ήταν σε κλειστό χώρο και δεν έφαγε μπουγάδα ή νερό... Μάλλον πούντιασε :icon2_lol: :icon2_lol: