Δικές μου εμπειρίες στα γρήγορα:
Το πιο "κουφό" πρόβλημα το είχα με ενα BELL - δε θυμάμαι μοντέλο. Στο griso, ακόμα και με ταχύτητες πόλης, το τράβαγε ο αέρας προς τα πάνω!!! Όσο πιο γρήγορα, τόσο με έπνιγε!!! Με το katana που είχα παλιότερα δεν είχε κανένα θέμα... Κατέληξε στον κάδο έξω από το μαγαζί που πήρα το Xlite (το Χ11 αν θυμάμαι καλά). Το Xlite μια χαρά ήταν, με τη διπλή του ζελατίνα, και ελαφρύτερο από το Bell, κανένα πρόβλημα, μέχρι που ανακάλυψα το θόρυβο... Γεράματα?
Τέλος πάντων, σε μεγαλούτσικες "σβέλτες" βόλτες γινόμουν "κουδούνι" απο το βουητό του αέρα, και άρχισα το ψάξιμο. Πήρα αυτό που βρήκα (από διάφορα φορα κτλ) ότι ήταν το πιο ήσυχο - το Schuberth R1. Και καλά πιο ήσυχο και από το S και κατά πολύ από το C... Εντυπώσεις: Ακριβό, τεράστιο οπτικό πεδίο, βολικότατο το κρυμμένο φιμέ ζελατινάκι, όντος πιο ήσυχο από το Xlite, τα προβλήματα που λένε για τη ζελατίνα είναι αλήθεια - ξεκολλάει η αντιθαμβωτική επίστρωση. Αλλάχτηκε με ζελατίνα απο το S (διπλή). Ο θόρυβος ναι μεν λιγότερος αλλά ακόμα, πολύ κουραστικός. Βαρύ κράνος (κι άλλα γεράματα?)
Κάποια στιγμή πρόσεξα το NEXX Diablo. Μόλις είχε βγει. Αγορά από Αγγλικό site καθώς δεν ερχόταν Ελλάδα. Πολύ καλός οδηγός για να βρω τη μέγεθός μου, και επιπλέον η nexx βάζει μαζί και εξτρα εσωτερική επένδυση, ώστε αν σου είναι (λίγο) μεγάλο να το φέρεις ακριβώς στο κεφάλι σου - δεν μου χρειάστηκαν.
Ο λόγος που το πήρα: Είναι ντυμένο με δέρμα, που εκτός της εμφάνισης, έχει από κάτω του και ένα φύλλο αφρολεξ. Κέλυφος - αφρολέξ - δέρμα. Για θερμο-ηχο μόνωση. Και δουλεύει. "Πυρώνει" λιγότερο το καλοκαίρι (σταματημένος δε σε σώζει τίποτα) και είναι σαφώς πιο "ήσυχο" ακόμα και από το SChuberth. Με το nexx κατάλαβα όμως κάτι... τελικά, η λύση για το θόρυβο είναι οι ωτοασπίδες. Ούτε και το diablo με τη μόνωση μπορεί να εξουδετερώσει το βουητό του αέρα...
Φοβερή εντύπωση μου έκανε το οπτικό πεδίο. τε-ρα-στι-ο . Το μόνο μέρος του κράνους που μπορώ να δώ όταν το φοράω, είναι η άκρη απο το ελαστικό που είναι μπροστά στη μύτη για να κρατάει τα χνώτα από τη ζελατίνα. Εκτός από αυτό, τίποτα, βλέπω σα να μη φοράω κράνος.
Επίσης φοβερή εντύπωση μου έκανε και το βάρος. Είναι Carbon... αφού το φόρεσα, όλα τα άλλα, αυτόματα μπήκαν στην κατηγορία "τσιμεντόλιθος". Τα 200-400 γραμμάρια διαφοράς των carbon από τα άλλα, έχουν μεγάλη διαφορά στην αίσθηση. Όποιος φοράει carbon ξέρει, για όποιον δεν έχει φορέσει... δε μπορώ να το περιγράψω.
Το μόνο που μου λείπει με το Nexx Diablo, είναι το βολικότατο κρυμμένο φιμέ τζαμάκι - που δεν έχει...
Φινίρισμα? έχουν τα κράνη τέτοιο πράμα? Ιδέα δεν έχω... Ραφές? ναι, θυμάμαι όλα τα κράνη που είχα είχαν από μέσα κάτι γαζιά... ακόμα και το nalanακι που μου έσωσε το κεφάλι κάποτε που το κοπάνησα στη γωνιά ενός πεζοδρομίου...
Αν αγόραζα σήμερα κράνος, το πρώτο που θα κοιτούσα θα ήταν το Carbon που έχει βγάλει η Caberg. Ελαφρύ, οικονομικά πιο προσιτό από άλλα, με καλούπι (αεροδυναμική) σαν του schuberth και χοντρά μαξιλάρια κάτω από τα αυτιά (εκεί δημιουργείται ο πολύς θόρυβος)...
Όσο για κλειστό ή ανοιγόμενο... Με ανοιχτό αν πέσει κάποιος, ακόμα και σε αστείο ατύχημα, μπορεί να πάθει χοντρές ζημιές. Να χτυπήσει - ξύσει σαγόνι και μύτη. Με ανοιγόμενο που τό'χει ανοιχτό μπορεί να πάθει ακόμα μεγαλύτερες, λόγο του σχήματος και του παράκεντρου βάρους του κράνους.
Οπότε το ανοιγόμενο εξυπηρετεί στην οδήγηση μόνο τα σιδερόκωλα χαρμάνια που θέλουν τσιγάρο και δε θέλουν στάση. Εγώ σταματάω, καπνίζω, και το σβήνω στα σίγουρα πριν ξαναβάλω το κράνος και συνεχίσω... (τσαααα, είμαι και οικολόγος, δε βάζω και πυρκαγιές)
Το ανοιγόμενο επίσης βολεύει και όταν ξεκαβαλάς (να πας στο περίπτερο κτλ), αλλά... Η άνεση του μοτοσικλετιστή ως πεζού, σίγουρα έρχεται σε δεύτερη μοίρα σε σχέση με την άνεσή του όταν οδηγεί. Και σε σχέση με την ασφάλεια... Έχω ενα jet, το φοράω μόνο κατακαλόκαιρο για διαδρομές μέχρι χιλιόμετρο...