Καλησπέρα σε όλους,
σκεφτηκα να ανοίξω αυτό το topic σχετικά με την Breva 1100 με σκοπό να συζητώνται όλα τα τεχνικά θέματα που αφορούν αυτό το μοντέλο. Το βρήκα πολύ καλό και χρήσιμο σε ξένα forums οπότε γιατί όχι κι εδώ...
Προβλήματα και λύσεις, συμβουλές και εμπειρίες. Οποιαδήποτε πληροφορία μαζευτεί εδώ είναι χρήσιμη, για τους σημερινούς κατόχους αλλά και τους μελλοντικούς.
Το ίδιο καλό θα ήταν να γίνει και για τα υπόλοιπα μοντέλα, όποιος γουστάρει ας ξεκινήσει.
Μια που ξεκίνησα λοιπόν, ας βάλω ένα ληθαράκι.
Τις τελευταίες μέρες η breva μου ακινητοποιήθηκε λόγω μιας διαρροής λαδιού στο πίσω αμορτισερ.
Ευκαιρία λοιπόν να την κάνω φύλλο και φτερό και να την περιποιηθώ.
Μεταξύ των διαφόρων εργασιών καθαριότητας και συντήρησης δύο ήταν οι πιό σημαντικές:
1) Αλλαγή φίλτρου βενζίνης: στα 30.000χλμ που έχω τώρα το φίλτρο βενζίνης δεν είχε αλλαχτεί ποτέ!
Η αλλαγή ήταν σχετικά εύκολη. Ξεμοντάρισμα και άδειασμα ντεπόζιτου, ξεβίδωμα της μεταλλικής φλάντζας στο κάτω μέρος του και αμέσως έχουμε στα χέρια μας σε ενιαίο μπλόκ το φιλτρο, την τρομπα βενζίνης και το "φλοτερ" μέτρησης της στάθμης.
Η όψη του φιλτρου ήταν τραγική. Γκρι υγρό και μάυρα κομμάτια βγήκαν από μέσα...
Τέλος πάντων, ένα ανταλλακτικό φίλτρο (UFI 31.760.000) δύο σφηγκτιράκια και έτοιμο. Πολύ πιό απλό από ότι περίμενα.
2) Η δεύτερη εργασία που έκανα είναι ήταν να τσεκάρω το διάκενο μεταξύ αισθητήρα φάσης/στροφών και του ρότορα μέσα στονη κινητήρα.
Ο αισθητήρας φάσης βρίσκεται βιδωμένος πάνω στον κινητήρα, μεταξύ ψυγείου και αριστερού κυλίνδρου.
Η δουλειά του είναι μετράει της στροφές του κινητήρα και να μεταδίδει το σήμα στον εγκέφαλο ο οποίος βάσει αυτών κανονίζει τον ψεκασμό κτλ. Μια βλάβη στον αισθητήρα φάσης και απλά ο κινητήρας δεν παίρνει μπρος.
Ο καθένας λοιπόν μπορεί να αντιληφθεί τη σημαντικότητα αυτού του εξαρτήματος.
Η μέτρηση των στροφών γίνεται ηλεκτρομαγνητικά διαβάζωντας τα "δοντάκια" του ρότορα που γυρίζει. Σε γενικές γραμμές όσο πιό κοντά βρίσκεται ο αισθητήρας στον ρότορα τόσο πιό ακριβής είναι η μέτρηση.
Σύμφωνα με τη guzzi το διάκενο πρέπει να είναι 0,5-0,7χιλιοστά.
Σε πολλές breva, κυρίως τα πρώτα μοντέλα όπως το δικό μου, το διάκενο του αισθητήρα είναι πολύ μεγαλύτερο με αποτέλεσμα ο αισθητήρας να μην διαβάζει σωστά. Ένα σύμπτωμα αυτού είναι τα πολλά σκασίματα απο την εξάτμιση, εμφανή κυρίως με aftermarket τελικό.
Στη δική μου λοιπόν ο αισθητήρας ήταν τοποθετημένος με δύο φλαντζάκια αλουμινίου συνολικού πάχους 1,5 χιλ. Χωρίς τα φλαντζάκια το διάκενο είναι 0,7-0,8. Ημουνα δηλαδή με διάκενο 2,2χιλ !
Ξανατοποθέτησα λοιπόν τον αισθητήρα σκέτο, με αλλαγή o-ring και λίγη φλαντζόκολα. Έκανα το σταυρό μου και έβαλα μπρός... Ευτυχώς όλα καλά. Οι μετρήσεις ήταν σωστές και ο ρότορας δεν "έφαγε" τον αισθητήρα.
Εντυπώσεις από την πρώτη βόλτα μετά από τις δύο παρεμβάσεις?
Ρελαντί πιό σταθερό και 500 στροφές πιό χαμηλά.
Πολύ καλύτερο τράβηγμα απο χαμηλά,
και το πιό σημαντικό, εξαφανίστηκαν τα πυράκια απο τον αριστερό κύλινδρο! Μπορώ πλέον να ανοίξω με 6η από της 2.000 στροφές και θα επιταχύνει γραμμικά χωρίς κομπιάσματα.
Γενικά είναι πολύ ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα και ακόμα δεν έχω κάνει την τελική ρύθμιση.
Προτείνω λοιπόν σε όλους να αλλάξουν το ρημαδοφίλτρο βενζίνης εάν δεν το έχουν κάνει ακόμα και να ελέγξουν τον αισθητήρα στροφών τους.
Ελπίζω να μην κούρασα, θα προσπαθήσω στα επόμενα ποστς να είμαι πιό περιληπτικός