Χαιρετώ την όμορφη παρέα,
Ανοίξαμε κοντέρ στη Breva αυτές τις ημέρες, αφού από βλακεία δική μου, του παλιού ιδιοκτήτη, αστοχίας υλικού,
δεν ξέρω τι άλλο... το κοντέρ γέμισε βροχή η LCD οθόνη κάηκε ή σταμάτησε να λειτουργεί ορθά. Δυστυχώς μετά από στέγνωμα ημερών το πρόβλημα εξακολοθούσε να υπάρχει αφού βραχυκύκλωσε immobilizer και ένδειξη μεγάλων φώτων. Η διαδικασία να ανοίξεις το κοντέρ δεν είναι δύσκολη, θα περιγράψω αναλυτικά τη διαδικασία σε άλλο ποστ μαζί με προτάσεις μόνωσης που απλά μεταφέρουν - καθυστερούν το πρόβλημα και δεν το λύνουν οριστικά καθώς το θέμα είναι απλά σχεδιαστικά και κατασκευαστικά άθλιο. Το πρόβλημα αφορά τα Norge- Breva και γνώμη μου είναι πως το Griso έχει καλύτερη κατασκευή.
Το κύριο πρόβλημα εντοπίζεται στη μητρική πλακέτα που βρίσκεται στο πίσω μέρος του κοντερ και προστατευεται από το ασιμένιο καπάκι αλλά μονωτικά υστερεί αφού επιτρέπει το νερό να εισχωρήσει από το μπροστινό μέρος (δείκτες) και λόγω της κακής μόνωσης περιμετρικά το νερό να καταλήξει μέσα στο ψηφιακό κύκλωμα. Δυστυχώς όσο και να μην ήθελα να το πιστέψω, οι κατασκευαστικά- σχεδιαστικά οπές αναπνοής βρίσκονται ψηλότερα από το χαμηλό σημείο του κοντέρ με αποτέλεσμα να συλλέγεται εκεί η υγρασία να υγροποιείται και αργότερα να οξειδώνει το κύκλωμα. Αργός θάνατος λοιπόν με λίγα λόγια
Στη φώτο βλέπετε με πράσινο κύκλο τις οπές αναπνοής και εκτόνωσης και με κόκκινο την υποδοχή όπου ακριβώς από πίσω χωρίς καμία προσθήκη επιφάνειας είναι η ψηφιακή πλάκετα
Στη φωτογραφία βλέπετε την οξείδωση και για καλή μου τύχη μετά από αρκετό και προσεκτικό καθάρισμα έσωσα από καθαρή σύμπτωση το IMMOBILIZER και τα φωτα πορείας. Η οξειδωση αυτή είναι αποτέλεσμα υγρασίας χρόνων και όχι 1-2 εβδομάδων νερού εντός του κοντερ. Ζημιά δε κλασσική όπως μου αποκάλυψε τηλεφωνικά και στο μεήλ ο Ολλανδός τεχνικός του Carmo. Με αποκάλεσε δε τυχερό άτυχο αφού η ζημια της LCD μπορεί να επισκευαστεί κανιβαλίζοντας άλλο κοντερ καθως ή digitek (εταιρεία που έφτιαξε το κοντερ) δεν παρέχει μεμονωμένα parts. Δηλαδή αυτό που "κινδυνεύουμε" να πάθουμε αργά και σταθερά "όλοι" είναι πως μια ημέρα θα γυρίσουμε τα κλειδιά μας και η μηχανή "γιοκ".
Μερικές ακόμα φώτο από τη ζημιά... στο καπάκι που είναι όπως σας είπα το ακριβώς από πίσω βλέπετε τα άλατα από την αργή εξάτμιση και περιμετρικά την "άμα πιάσει" μόνωση τους. Μια γραμμή σφουγγάρι και μια γραμμη σιλικόνη που σε μια βροχή με μόρια κόκκινης άμμου, είτε σκόνης όπως συμβαίνει στην ξεραίνει για πλάκα και στη ξηλώνει στο λεπτό !!
Στην τελευταία φώτο με τους δείκτες βλέπετε τη ζημιά του LCD από τον ήλιο και καταλαβαίνετε ότι αντί το όλο θέμα να εγκλωβίζεται σε μια κατασκευή όπως γίνεται με το περίβλημα ορθώς μπροστά (αυτό που δηλ. βλέπουμε) στην ουσία πίσω από το λευκό πλαστικό είναι εκτεθειμένη η πλακέτα και περιμετρικά την μόνωση που απλά αφήνει την υγρασία να λιμνάζει κυλώντας από το μπροστά μέρος στο πίσω.
Το πρόβλημα δεν είναι το νερό, είναι η υγροποίηση του αέρα που περιλαμβάνει ποσοστό υγρασίας και το οποίο εισέρχεται από τις οπές αναπνοής και εξατμίζεται σαν "θολούρα" στο τζάμι μας.
Στη δική μου βλάβη τώρα, part guzzi δεν υπάρχει τίποτα αφού οι απανταχού γκουτσαιοι στοκάρουν κοντερ και η πλάκα είναι πως τα ποστ στα διεθνη φόρα από παρόμοια προβλήματα είναι 2016-2017-2018 δηλ 10 χρονια μετά και ψάχνουν κοντερ ακόμα. Ο carmo προτείνει κοντερ Norge ως αντικατάσταση και restore τη μνήμη για να έχεις το ίδιο μηχανάκι. Μόλις ανακάλυψα τι παπαριά έγινε στο δικό μου μηχανάκι από τον παλιό ιδιοκτήτη φευ... Άρα λίγα τρακαρισμένα, αρκετά κανιβαλισμένα guzzi ρωτώ και ρωτώ μάντρες - συνεργεία συνεχεία.
Την LCD οθόνη η Piaggio δεν ... η Aprilia όμως την έβαζε μέσω της digitek στα Μάνα και Ντορσοντουρο σκέφτομαι μήπως να ταιριάζει.
Στα άλλα νέα τη ημέρας σε μια απομακρυσμένη αποθήκη του Οχάιο έχει βρεθεί ένα κοντέρ Νόρτζε με χαμένο κωδικό από πλειστηριασμό της μηχανής και κόψιμο της σε ανταλλακτικά.
Θα ενημερώνω και φυσικά χρειάζομαι απεγνωσμένα βοήθεια !!!