Αποστολέας Θέμα: Βίδες, σκουριές και κόλλες  (Αναγνώστηκε 12509 φορές)

Βίδες, σκουριές και κόλλες
« στις: Σεπτεμβρίου 26, 2014, 07:36:30 μμ »

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzisti
  • **
  • Μηνύματα: 103
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Griso 1100
  • Πόλη: Μυτιλήνη
Το "δια ταύτα" για όποιον βαριέται να διαβάσει όλη την ιστορία: Δυναμόκλειδο σε ΟΛΑ τα σφιξίματα, ποτέ κόλλες εκτός από τα σημεία για τα οποία δίνει συγκεκριμένη οδηγία ο κατασκευαστής.

Η ιστορία:
-Μέρος 1ο, Γενάρης -
Το μηχανάκι μου είχε πιάσει σκουριές σε κάμποσες βίδες... Θες οι βροχές που έφαγε? Θες η αλμύρα του νησιού? Θες κακή ποιότητα? Τέλος πάντων, Η αρχή έγινε οταν θέλησα να αλλάξω τα χαλασμένα λάστιχα πάνω στα οποία κάθεται η σέλα. Η βίδες είχαν σκουριάσει και κολλήσει στο σκελετό, και βγήκαν στο μηχανουργείο που μου ξανάφτιαξε τα σπειρώματα.

Μετά απο αυτό, "ξυνόμουν" με τις σκουριασμένες βίδες, και κάποια στιγμή το Γενάρη, αποφάσισα να αλλάξω οτι βίδα είχε σκουριάσει, με ανοξείδωτη. Το Pro-Bolt, είχε όλες τις βίδες που ήθελα, σε ανοξείδωτο ατσάλι 316, εκτός ενός παξιμαδιού που το πήρα σε τιτάνιο...  Έκατσα λοιπόν και άλλαξα καμιά 20αριά βίδες...
 
Πριν πιάσω τα κλειδιά, πριν καν παραγγείλω, είχα διαβάσει - πάντα έτσι κάνω, όταν φτάσει η στιγμή να κάνω κάτι, το μελετάω πρώτα...
Πέτυχα λοιπόν (και στο Pro-Bolt) το εξής: Οι βίδες "κολλάνε" στο παξιμάδι, είτε από υπερβολικό σφίξιμο, είτε από οξείδωση. Είναι πιθανών (και) στο ξεβίδωμα να χαλάσει το σπείρωμα. Και ειδικά αν η βίδα (αρσενικό) είναι πιο γερή από το παξιμάδι (θηλυκό) αυτό που θα χαλάσει είναι το παξιμάδι. Γιαυτό πήρα μαζί με τις βίδες, και μια κρέμα (γράσο?) που περιέχει χαλκό ενάντια στην οξείδωση και λιπαίνει το σπείρωμα, για να μην κολλήσει. - Η Pro-Bolt το λέει "anti-seize".

Και ώπ... αφου ξεβιδώθηκε δύσκολα, η βίδα της δεξιάς δαγκάνας βγήκε έτσι:



Ξεκάθαρα, πήρε μαζί αλουμίνιο από τη δαγκάνα... Και τώρα? Συνέχισα σα να μη συνέβαινε τίποτα, έβαλα (όπως σε όλες) λίγο χαλκούχο γρασάκι στην ανοξείδωτη και τη βίδωσα. Έσφιξε κανονικά, με τη ροπή που λέει η Guzzi. Όλα καλά λοιπών.

- Μέρος 2ο, Σεπτέμβρης -
Όλα καλά, μέχρι προχτές. Που άλλαξα λάστιχα. Ο λαστιχάς έβγαλε τις δαγκάνες για να βγάλει τη ρόδα. Του είπα το "κόλημα" μου με το δυναμόκλειδο, και να μή σφίξει καμία βίδα. Τις βίδες τις πέρασε εκείνος και τις έσφιξα εγώ, με δυναμόκλειδο. Και... το ταλαιπωρημένο σπείρωμα της δαγκάνας "κλότσησε" στα χέρια μου, πολύ πριν τα 50Nm που δίνει η Guzzi (όλες οι άλλες σφίχτηκαν κανονικά). Ξέρω οτι θα μπορούσα να φτιάξω το σπείρωμα σε μηχανουργείο. Αν όμως είναι ίδιας διαμέτρου δε θα το εμπιστεύομαι, αν είναι πιο φαρδύ, θα μπλέξω με διάσταση βίδας και τρύπας στο καλάμι... Μόλις παρήγγειλα νέα δαγκάνα λοιπόν. Πρώτη τιμή ο Stein 300+ = έμφραγμα, με περισσότερο ψάξιμο περίπου 250, τελικά την πέτυχα στο Harper's με 93!!! (ελπίζω να μού 'ρθει το κουτί και νά'χει μέσα τη σωστή δαγκάνα)

Και μια λεπτομέρεια... όταν είπα του λαστιχά τα περί δυναμόκλειδου, και περί λίπανσης των βιδών, μού'πε οτι αντιθέτως, στα σεμινάρια τους λένε να βάζουν loctite, ειδικά στις δαγκάνες...

Μετά και από αυτό, μήπως η φωτό που ανέβασα και η νέα μου δαγκάνα, οφείλεται σε σφίξιμο "όσο πάει" σε συνδυασμό με loctite σε βίδα που σκουριάζει? Μπορεί και όχι. Τα γιούρα όμως στις εποχές μας είναι δυσεύρετο είδος, και νομίζω ένας καλός τρόπος να κάνω οικονομία είναι να σφίγγω όπως λέει η Guzzi, με τις δυνάμεις που λέει η Guzzi και με loctιte ΜΟΝΟ εκεί που λέει η Guzzi.
« Τελευταία τροποποίηση: Σεπτεμβρίου 26, 2014, 07:39:44 μμ από DonRodrigo »
il capo dei bravi

Απ: Βίδες, σκουριές και κόλλες
« Απάντηση #1 στις: Σεπτεμβρίου 26, 2014, 07:52:25 μμ »

Αποσυνδεδεμένος FANIS

  • Συντονιστής
  • ****
  • Μηνύματα: 1036
  • I believe in a twin iron eagle...
  • Μοτοσυκλέτα: Black widow-Bobos
  • Πόλη: Mandello del Loutrakio
Αυτό με τις βίδες.. όντως.. της μαμάς είναι κακής ποιότητας και χρήζουν αλλαγής με ανοξείδωτες κάποια στιγμή...

Εγώ πάντως δεν έχω δυναμόκλειδο και βάζω loctite στο σφίξιμο όσο πάει. Αν και πιστεύω πως ό,τι και να κάνεις, κάποια στιγμή από τα χρόνια, τα σπειρώματα τα παίζουν...

Ενδιαφέρον όμως και αυτό που πήρες το anti-seize... μια δοκιμή αξίζει!!

Σωραίος και αναλυτικότατος!  8)
Η ζωή είναι ωραία!

Απ: Βίδες, σκουριές και κόλλες
« Απάντηση #2 στις: Σεπτεμβρίου 27, 2014, 12:01:43 πμ »

Αποσυνδεδεμένος pepanmg

  • Guzzisti
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Get lost on a Moto Guzzi......it's good for you!!
  • Μοτοσυκλέτα: California 1100 SS / Le Mans III / V50 Monza
Πρώτη τιμή ο Stein 300+ = έμφραγμα, με περισσότερο ψάξιμο περίπου 250, τελικά την πέτυχα στο Harper's με 93!!! (ελπίζω να μού 'ρθει το κουτί και νά'χει μέσα τη σωστή δαγκάνα)

Η εμπειρία μου μέχρι στιγμής απο τον Harper:
15 Ιουλίου 2014 βάζω παραγγελία για ένα ρυθμιστή πίεσης καυσίμου (California 1100 μοντ. 2002) γιατί ήταν ο μόνος που τον είχε στο 1/4 της τιμής που τον είχαν στην Ευρώπη, βλέπε Stein Dinse κτλ. Η παραγγελία έγινε με άλλο ονομα και με διεύθυνση παραμονής και παράδοσης στην Νέα Υόρκη μιάς και τότε δήλωνε ξεκάθαρα στην ιστοσελίδα του ότι δεν κάνει αποστολές στην Ελλάδα!! (λόγω του μικρού μεγέθους και βάρους θεωρώ ότι δεν θα έχω σημαντικό πρόσθετο κόστος για την μετέπειτα αποστολή απο ΝΥ στην Αθήνα)
Ενημερώνει άμεσα για την αποδοχή της παραγγελίας, δεν το έχει όμως σε στοκ και αναφέρει σαν εκτιμώμενη ημερομηνία παράδοσης τις 15 Αυγούστου.
Σε δύο απο τότε και μετα επικοινωνίες δηλώνει ότι είναι ακόμη σε Βack Οrder.......και η αναμονή συνεχίζεται!!!!!!
Έχει κάποιος άλλος φίλος Guzzisti κάνει πρόσφατα αγορά απο τον Harper, κάποιο σχόλιο για την εξυπηρέτηση;

Και ένα μικρό λιθαράκι απο την μεριά μου στην πολύ ενδιαφέρουσα παράθεση σου και πιο συγκεκριμένα στην επισκευή του καταστραμένου σπειρώματος. Ο καλύτερος τρόπος επισκευής ενός σπειρώματος σε κράμα αλουμινίου είναι η τοποθέτηση "helicoil". Έτσι δεν χρειάζεται να βάλεις βίδα μεγαλύτερης διαμέτρου και το σπέιρωμα θα είναι πολυ μεγαλύτερης αντοχής απο το πρωταρχικό εργοστασιακό. Και όπως λένε......για τους "παλιούς" guzzisti η χρήση των ατσάλινων σπειρωμάτων helicoil έχει γίνει πια ψωμοτύρι!!
Αν και δεν μπορώ να πώ με 100% σιγουριά γιατί δεν έχω δεί απο κοντά το σημείο με το χαλασμένο σπείρωμα, αλλά ίσως αξίζει να εξετάσεις την περίπτωση επισκευής με helicoil. Στείλε μου pm με τηλεφωνο σου εάν θέλεις περισότερες πληροφορίες για τα ατσάλινα σπειρώματα.

Απ: Βίδες, σκουριές και κόλλες
« Απάντηση #3 στις: Σεπτεμβρίου 27, 2014, 03:31:40 πμ »

Αποσυνδεδεμένος pepanmg

  • Guzzisti
  • **
  • Μηνύματα: 131
  • Get lost on a Moto Guzzi......it's good for you!!
  • Μοτοσυκλέτα: California 1100 SS / Le Mans III / V50 Monza
περι τοποθέτησης ατσάλινων σπειρωμάτων (helicoil & άλλων παρόμοιων)





Απ: Βίδες, σκουριές και κόλλες
« Απάντηση #4 στις: Σεπτεμβρίου 27, 2014, 09:51:53 πμ »

Αποσυνδεδεμένος asotosios

  • Guzzisti
  • **
  • Μηνύματα: 1097
  • Τρείς & Ο Κούκος στο Θεατρο της Πραβίου 21...!!!
Θα συμφωνήσω με τον Πέτρο...δοκίμασε helicoil...
Το χρησιμοποιούμε συχνά στην εταιρία για τέτοιου είδους επιδιορθώσεις...
Λέσχη περιήγησης (οχι απαραίτητα με μοτοσυκλέτας βάζουμε και βανακι...) και φωτογραφίας...Πραβιου 21 Ρουφ...!!!

Απ: Βίδες, σκουριές και κόλλες
« Απάντηση #5 στις: Σεπτεμβρίου 27, 2014, 11:37:02 πμ »

Αποσυνδεδεμένος manos77

  • Guzzisti
  • **
  • Μηνύματα: 491
  • Μοτοσυκλέτα: Breva 1100 truccata
Πολύ ενδιαφέρον θέμα Donrodrigo!

Ποιός θα μου κάνει δώρο μια τέτοια συρταρωτή εργαλειοθήκη? Δέχομαι προσφορές  ;D

Απ: Βίδες, σκουριές και κόλλες
« Απάντηση #6 στις: Σεπτεμβρίου 27, 2014, 01:03:05 μμ »

Αποσυνδεδεμένος SPONT

  • Guzzisti
  • **
  • Μηνύματα: 904
  • carpe throttle--anima guzzista
  • Μοτοσυκλέτα: στελλα,σουγκαρ,δημητρα
Eγω μολις κερδισω το τζοκερ


ταμα
guzziholic

Απ: Βίδες, σκουριές και κόλλες
« Απάντηση #7 στις: Σεπτεμβρίου 27, 2014, 03:09:53 μμ »

Αποσυνδεδεμένος DonRodrigo

  • Guzzisti
  • **
  • Μηνύματα: 103
  • Guzzi 100% lover
  • Μοτοσυκλέτα: Griso 1100
  • Πόλη: Μυτιλήνη
Αν δε χαλάσει, δε θα χρειαστεί επισκευή...

Στο βίντεο λέει "we delibetary damaged the thread by exesive force"... χάλασαν το πάσο με υπερβολική δύναμη. Και μετα την επισκευή, επανήλθε στο "its original strengh", στην αρχική αντοχή του. Οπότε στο επόμενο"όσο πάει" σφίξιμο, ή ξεσφίξιμο αν για όποιο λόγο κολλήσει η βίδα στο ατσάλινο σπείρωμα, το αλουμίνιο πάλι θα τα φτύσει...

Οπότε... για αποφυγή ζημιών, πάλι στα ίδια φτάνω:

- Δυναμόκλειδο. Ατσάλινη βίδα σε αλουμίνιο, αλουμινένια βίδα σε σίδερο, υπάρχουν διάφοροι συνδυασμοί στα μηχανάκια... ακόμα και αν δεν είναι διαθέσιμες οι ροπές του κατασκευαστή, υπάρχουν γενικοί κανόνες για τις βίδες ανάλογα με το μέταλλο και τη διάμετρο. Οπότε δε θα (ξανα)χαλάσει σπείρωμα από σφίξιμο

- Αντι-κολλητικό. Αντισκουριακό στην πραγματικότητα, Για να πω την αλήθεια, Στις βίδες που κρατάν το τεπόζιτο, (που και αυτές είχαν σκουριάσει και είχαν αρχίσει να "κολλάν στο σκελετό") και που θέλουν πολύ λίγη ροπή, δεν έβαλα το χαλκούχο anti-seize, το wd40 όμοιες ιδιότητες έχει, μια χαρά δουλίτσα έκανε... Loctite θα βάλω μόνο εκεί που που λέει η Guzzi, με το σκεπτικό ότι για να το λένε κάποιο λόγο θα'χουν.
il capo dei bravi